کوچینگ کسب و کار و مدیران

شکل یک تصویر
کوچینگ کسب و کار و مدیران

کوچینگ مدیران چیست و چگونه باعث رشد کسب‌ و کار می‌شود؟

کوچینگ کسب و کار و مدیران یکی از شاخه‌های کوچینگ است که مرتبط با رشد کسب‌وکارهاست و در سطوح مختلف سازمانی قابل اجرا است. به طور مثال برای مدیر عامل، مدیران ارشد، مدیران اجرایی، مدیران منابع انسانی  و ….

همه‌ی ما می‌دانیم که مهم‌ترین کار یک مدیر تصمیم‌گیری است و نتایج آینده کسب وکار  از تصمیم‌های امروز مدیر ، ناشی می‌شود. یک مدیر با همراهی یک کوچ می‌تواند اولاً تصمیم‌های درستی بگیرد ثانیاً برای اجرایی کردن آن‌ها برنامه ریزی و اقدام درستی داشته باشد و ثالثاً در این مسیر با انگیزه باقی بماند تا وجود تغییرات مثبت را در کسب‌وکارش دائمی کند.

می‌توان گفت کوچینگ همانند یک شتابدهنده وتسهیلگر شخصی برای مدیران عمل می‌کند و در واقع نقش یک کاتالیزور را دارد زیرا علاوه بر بهبود مهارت‌های شخصی و رهبری، باعث کسب دستاوردهای بزرگ‌تری در کسب‌وکار ‌ها خواهد شد.

رهبران تاثیرگذاری که در دنیا شناخته شده هستند مانند بیل گیتس همیشه اظهار داشته‌اند که برای پیشرفت در کار خود از کوچ‌ها استفاده می‌کنند. شما می‌توانید هم برای خود و هم برای کارمندان خود، کوچ داشته باشید. رسالت یک کوچ کمک به رهبران موفق برای دستیابی به تغییرات مثبت در رفتار است: تغییر در خودشان، افرادشان و تیم‌هایشان.

علاوه بر جلسات کوچینگ اختصاصی، آموزش مهارت‌های پایه کوچینگ (شامل پرسشگری موثر، همدلی، بازخورد دادن، قضاوت نکردن و …) می‌تواند نقش بسیار موثری در بهبود ارتباطات و افزایش رضایتمندی مدیران و پرسنل داشته باشد و توصیه می‌کنم تمام سازمان‌ها، حتماً آموزش مهارت‌های کوچینگ را برای مدیران و کارکنان برگزار کنند.

حوزه‌ها و دستاوردهای کوچینگ برای مدیران چیست؟

******   حوزه های اختصاصی مدنظر   *****

  • هر آنچه دغدغه خاص شما است از مسائل فردی تا کسب و کاری
  • تعیین عنوان مساله‌هایی که ذهن شما را درگیر کرده است (گاهی اوقات عنوان درگیری ذهنی خود را نمی‌دانیم)
  • تعیین وضعیت موجود شما، وضعیت مطلوب شما در آینده و تدوین راه‌های رسیدن از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب

 

******   حوزه های شخصی   *****

  • در حوزه خودشناسی و خودآگاهی
  • شخصیت شناسی MBTI
  • شناخت پتانسیل خود و در نتیجه انتخابات صحیح در مسیر کار و زندگی
  • شناخت پتانسیل دیگران و در نتیجه ارتباطات بهتر و پیشرفت شغلی و فردی بیشتر
  • پنج نیاز اساسی BASIC NEEDS
  • شناخت نیازهای ذاتی خود و راهنمای تعیین ارزش‌های زندگی و در نتیجه انتخابات صحیح در مسیر کار و زندگی
  • شناخت نیازهای ذاتی  دیگران و در نتیجه ارتباطات بهتر با همسر/فرزند/شریک/همکار/مدیر و …
  • شناسایی و اولویت بندی ارزش ها VALUES ( فردی و سازمانی )
  • چه چیزی زندگی ما را ارزشمند و معنادار می‌کند؟ چه چیزهایی به ما انگیزه و رضایت بلند مدت می‌دهد ؟
  • تعیین ماموریت MISSION و تعیین چشم انداز VISION  ( فردی و سازمانی )
  • در حوزه اهداف
  • تعیین اهداف / بازافرینی اهداف OBJECTS
  • برنامه ریزی جهت رسیدن به اهداف ( کشف موانع ومنابع )
  • حفظ انگیزه در مسیر اجرا واقدام
  • در حوزه رشد فردی
  • رسیدن به طرح توسعه فردی PDP
  • افزایش اعتماد به نفس
  • تغییر الگوهای افکار منفی
  • رفع باورهای محدود کننده
  • بهبود مدیریت زمان
  • کاهش استرس

 

******   حوزه های نقش مدیریتی *****

  • ایجاد تعادل بین کار وزندگی
  • ارتقای سبک رهبری
  • ارتقای مهارت تیم سازی و مدیریت موثر تیم
  • بهبود تفویض اختیار در تیم
  • بهبود ارائه و سخنوری
  • ایجاد تاثیرات مثیت در فرهنگ سازمانی و متعهد ساخت نیروها با گسترش ارزش‌ها و ماموریت و چشم انداز در سازمان
  • موفقیت بیشتر در جذب و استخدام پرسنل
  • افزایش فروش و درآمد
  • بهبود روش‌های شراکت

 

******   حوزه های ارتباطات  *****

  • ارتباطات بهتر با دیگران
  • بازخورد 360 درجه و دیدگاه 360 درجه
  • تشویق کارکنان و افزایش انگیزه کارکنان
  • افزایش ارتباط موثر بین کارمندان
  • افزایش اعتماد به نفس کارمندان
  • افزایش آگاهی و بهره‌وری کارمندان
  • کاهش استرس کارمندان
  • رشد فردی کارمندان
  • محیط کاری مثبت ودر نتیجه بهره وری بیشتر
  • سرمایه‌گذاری کردن روی سایر مدیراناز طریق توسعه فردی آن‌ها
  • برنامه‌ریزی برای مدیران آینده و رشد مدیران کلیدی (جانشین پروری)

 

یک سوال!

 شما بعنوان یک مدیر، چه دغدغه و مسائل دیگری دارید؟!

 

آرزومند موفقیت شما

پریسا احمدی منش کوچ حرفه‌ای

پیج اینستاگرام وکانال تلگرام P_AhmadiManesh

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *