آنچه در این مطلب، مطالعه میفرمایید:
Toggle- منظور از کلمات تاثیرگذار در فروش چیست؟ (راز کلمات تاثیر گذار در فروش)
- دسته بندی کلمات تاثیر گذار در فروش
- با کلمات فروش مثبت، ارتباط برقرار کنید.
- کلمات تاثیر گذاری که باعث ایجاد ارائه متقاعد کننده می شوند.
- کلمات تاثیرگذار قوی که ارزش ایجاد می کنند.
- کلمات تاثیر گذار و هوشمند که برای رسیدگی به اعتراضات هستند.
- کلمات تاثیرگذار فوری که برای شکل گیری معاملات هستند.
- کلمات تاثیر گذاری که مشتری را به سمت خرید ترغیب می کنند.
- جمع بندی؛
شناخت کلمات تاثیر گذار در فروش و استفاده صحیح از آنها یک مهارت ضروری برای هر فروشنده است. انتخاب کلید واژه های طلایی مانند گارانتی مادام العمر، شخصی سازی شده، تخفیف محدود، هدیه و… می تواند تفاوت بین برنده شدن (معامله موفق) یا باختن یک معامله باشد. اما به راستی چه چیزی باعث می شود برخی کلمات در بستن معاملات، از برخی دیگر موثرتر باشند؟ این نکته را بدانید که کلمات تاثیرگذار، تمام ماجرا نیستند و نحوه ارتباط شما با مشتریان، رفع نیازهای آنها، برانگیختن علاقه شان و به خصوص اعتمادی که ایجاد می کنید همه و همه در تبدیل کردن مشتری بالقوه به مشتری واقعی تاثیرگذار هستند.
کوچینگ در فروش به فروشندگان می آموزد که چگونه با کلمات تاثیرگذار توجه مشتری را جلب کنند، احساساتش را تحت تاثیر قرار دهند و او را به سمت تصمیم گیری برای خرید ترغیب کنند. با بهره گیری از علم کوچینگ در روانشناسی نیز، نیازهای مشتری تان را دریابید، شناسایی کنید و سپس با بکارگیری کلمات مناسب آن موقعیت، مزایای محصول یا خدمتتان را به طور موثری ارائه دهید. اینگونه موفق می شوید که شخص مقابل تان را به یک مشتری وفادار تبدیل کنید.
منحصر به فرد |
رایگان | هدیه | تخفیف |
محدود |
حراج |
ویژه |
شخصی سازی شده |
آخرین فرصت |
گارانتی |
متخصص |
سفارشی |
فوری |
با تجربه |
حرفه ای |
معتبر |
جدید |
تضمین |
اثبات شده / واقعی |
تعداد محدود |
قدرتمند | پیشرفته | عجله کنید |
فرصت محدود |
جدول کلمات تاثیر گذار در فروش
منظور از کلمات تاثیرگذار در فروش چیست؟ (راز کلمات تاثیر گذار در فروش)
در فرایند فروش بجز مکالمه با مشتری شما هیچ راه دیگری برای متقاعد کردن او ندارید و تنها راه ارتباطی تان هم با آنها، کلمات هستند. حال به آن دسته از کلمات که توجه و اعتماد خریدار را جلب می کنند و یا باعث تحریک احساسات او و در نتیجه اقدامش برای خرید می شوند، کلمات تاثیرگذار در فروش می گویند. چنین کلمات قدرتمندی که بر تصمیم گیری مخاطب تاثیر دارند، می توانند بصورت مثبت یا منفی به کار گرفته شوند، که در هر دو صورت هدف از استفاده آنها، ایجاد واکنش در مشتری است.
طبق تحقیقات انجام شده، در 95 درصد شرایط خرید، مشتری بر اساس احساسات خود تصمیم گیری می کند؛ بنابراین باید با هدف نشانه گیری احساسات، کلمات محرک مناسب را به کار ببرید. در این عمل، سه نکته زیر را مد نظر قرار دهید.
- در توصیف ویژگی های محصولات، خیلی اغراق نکنید و برای ادعاهای خود، دلیل قانع کننده و اثبات کننده ای داشته باشید. به عنوان مثال، اگر ادعا می کنید که قیمت شما بسیار رقابتی است، باید بتوانید این موضوع را با اعداد و ارقام نشان دهید.
- بصورت کاملا طبیعی از کلمات موثر استفاده کنید و سعی نداشته باشید که به زور آنها را در جمله جای دهید.
- در استفاده کلمات موثر در فروش زیاده روی نکنید، زیرا باعث می شود تاثیر مثبت خودشان را از دست بدهند و حس بی اعتمادی مشتری را افزایش دهند.
دسته بندی کلمات تاثیر گذار در فروش
برای اینکه ارتباط تان با مشتری موثرتر باشد و نرخ تبدیل آنها را افزایش دهید، خیلی خوب است که کلمات تاثیر گذار در فروش را بر اساس برخی عوامل مانند قیف فروش، دسته بندی کنید، اینگونه پیام های هدفمندتری را به درخواست کننده ارائه می دهید. بهینه کردن کلمات به معنای انتخاب دقیق ترین و مرتبط ترین کلمه برای هر موقعیت است. مزیت این کار چیست؟ چنین عملی باعث می شود که مشتری اعتماد و اطمینان بیشتری به شما پیدا کند و به درک بهتری از محصول یا خدمت برسد. بعد از این اقدام می توانیم با ابزارهای تحلیل داده و نظرات مشتریان، کلمات تاثیرگذار خودمان را ارزیابی و بهبود بخشیم تا به نتایج بهتری دست یابیم.
- کلمات تاثیر گذاری که مثبت هستند.
- کلمات تاثیر گذاری که باعث ایجاد ارائه متقاعد کننده می شوند.
- کلمات تاثیرگذار قوی که ارزش ایجاد می کنند.
- کلمات تاثیر گذار و هوشمند که برای رسیدگی به اعتراضات هستند.
- کلمات تاثیرگذار فوری که برای شکل گیری معاملات هستند.
- کلمات تاثیر گذاری که مشتری را به سمت خرید ترغیب می کنند.
با کلمات فروش مثبت، ارتباط برقرار کنید.
کلمات فروش مثبت، به طور مستقیم بر روی احساسات و تصمیم گیری مشتری تاثیر می گذارند و ارتباط قوی بین کسب و کار و خریدار ایجاد می کنند.
-
نام مشتری
تحقیقات نشان می دهند که مغز انسان به طور غیرارادی به صدای نام خود واکنش نشان می دهد، حتی در حالتی که قادر به پاسخ دادن یا عمل به هیچ چیز دیگری نباشد. بنابراین سعی کنید نام مشتری خود را به خاطر بسپارید و در مکالمات از آن استفاده کنید. این کار باعث می شود که مشتری احساس کند شما او را به عنوان یک فرد خاص می شناسید و برایش ارزش قائل هستید. در نتیجه مشتری تمایل بیشتری به انتخاب راهکارهای پیشنهادی شما خواهد داشت.
-
شما
کلمات و عبارات در مکالمه با مشتری را طوری انتخاب کنید که شخص او و مشکلاتش را در مرکز توجه قرار دهد. مثلا استفاده مکرر از کلمه “شما” باعث می شود مشتری احساس کند که به او و نیازهایش توجه ویژه ای دارید و این حس صمیمیت، او را در مکالمه درگیر نگه می دارد.
-
ما
در مکالمات خود بجای استفاده از کلمه “من” یا “شما و تو” از کلمه “ما” استفاده کنید. این کلمه به افزایش همکاری و همدلی بین فروشنده و مشتری خیلی کمک می کند. همچنین کلمات تاثیر گذار در فروش نشان می دهد که شما خودتان را در یک تیم مشترک می دانید و به دنبال رابطه ای برد برد هستید.
-
تصور کنید
یکی از کلمات تاثیر گذار در فروش، کلمه “تصور کنید” است. این کلمه به فروشنده کمک می کند که مزایای محصول یا خدمت خودش را به یک روش جذاب و قابل درک برای مشتری بیان کند. مشتری همچنین با شنیدن این کلمه خودش را در حال استفاده از محصول و دستیابی به هدفش تصور می کند و به آن حس لذت می رسد.
کلمات تاثیر گذاری که باعث ایجاد ارائه متقاعد کننده می شوند.
با انتخاب کلمات تاثیرگذار و درست، پیشنهاد خودتان را به طور موثرتر بیان کنید و با درگیر کردن مشتری، او را به سمت تصمیم گیری مورد نظر خود، سوق دهید.
-
ارزش
همیشه به دنبال این باشید که پیشنهادات خود را مطابق با نیازهای مشتری بالقوه، شخصی سازی کنید. این عمل شخصی سازی، کلید موفقیت در تجارت ها بوده و حتی تحقیقات در این زمینه نشان می دهند که مصرف کنندگان بیشتر از برندی خریداری می کنند که پیشنهادهای شخصی سازی شده برای آنها را ارائه می دهد.
-
مزیت / منافع
از مزیت ها و منافعی که مشتری شما به دست می آورد، در مکالمات خود استفاده کنید. اینگونه پیامهای ارتباطی شما قوی تر و قانع کننده تر هستند. همچنین مشتری راحت تر به سمت خرید ترغیب شده و پیشنهاد شما را نسبت به رقیب ترجیح می دهد. به عنوان مثال، فرض کنید شما یک نوع قهوه جدید می فروشید. به جای اینکه فقط بگویید “این قهوه خیلی خوب است”، می توانید بگویید “قهوه ما با استفاده از دانه های عربیکا ارگانیک و روش های خاص برشته کاری تهیه شده است و طعمی غنی و روغنی دارد. این قهوه به شما انرژی بیشتری می دهد و به بهبود تمرکزتان کمک می کند.” در این مثال، کلمات “ارگانیک”، “طعم غنی”، “انرژی بیشتر” و “بهبود تمرکز” همگی به عنوان “مزیت” و “منافع” عمل می کنند و به مشتری نشان می دهند که چرا باید این قهوه را انتخاب کند.
-
کمک کنید
در فرایند فروش هیچ چیزی مانند کمک کردن به مشتری، اعتماد او را جلب نمی کند. حتی وقتی بعد از پایان خرید، مشتری با شما تماس می گیرد یا سوالی می پرسد، حتما در اولین فرصت پاسخ دهید و او را تحویل بگیرید.
-
انجام دهید
استفاده از کلمات مثبت فروش، شما را قابل اعتماد تر نشان می دهد. مثلا استفاده از فعل “انجام می دهیم” به جای “تلاش می کنیم” تصویری قدرتمندتر و قابل اعتمادتر از کسب و کار شما ارائه داده و در نتیجه، اعتماد مشتریان به محصولات یا خدمات شما را افزایش می دهد.
-
شگفت انگیز
امروزه مشتریان به دنبال تجربه ای متمایز و فراتر از انتظار خود هستند. به همین دلیل باید برای جلب رضایت مشتری، از صفت های توصیفی قوی مثل “شگفت انگیز”، “قابل توجه” و… در توصیف محصولات یا خدمات استفاده کنید. اینگونه تاثیر زیادی در ایجاد حس تعجب و شگفتی مشتری دارید.
کلمات تاثیرگذار قوی که ارزش ایجاد می کنند.
کلمات تاثیرگذار قوی زیر، به شما کمک می کند که مشتریان را به سمت خود جذب کنید.
-
اثبات شده
در دنیای امروز که رقابت در بازار بسیار زیاد است، مشتریان قبل از خرید، به دنبال برندهایی هستند که بتوانند به آن ها اعتماد کنند. استفاده از کلمات خاصی مانند “اثبات شده”، “اصیل”، “معتبر” و “تایید شده” می تواند این اعتماد را ایجاد کند.
-
خودداری کنید
برخی کلمات به ظاهر منفی هستند اما می توانند با استفاده صحیح به یک ابزار قدرتمند برای فروش تبدیل شوند. چنین عباراتی که در نگاه اول منفی به نظر می رسند اگر به درستی استفاده شوند، ایده شما می تواند یک چرخش مثبت به کلمات فروش که عموما منفی تلقی می شوند، بدهد. برای مثال به جای اینکه بگویید “این محصول رایگان است” بگویید “قیمت این محصول ارزان و بسیار رقابتی است و شما با خرید آن در هزینه های خود صرفه جویی می کنید” در این جا کلمه ارزان منفی می باشد اما به یک مزیت رقابتی تبدیل شده است. اینگونه به افراد نشان می دهید که شما برای صرفه جویی در هزینه یا گاها زمان در کنارشان هستید.
-
نکات مهم اضافی
ارائه اطلاعات اضافی که می تواند به نفع مشتریان باشد، به شما یک امتیاز رقابتی می دهد. از این نکات به طور هوشمندانه استفاده کنید و ارزش پیشنهادی تان را افزایش دهید. اینگونه بدون افشای اطلاعات، اعتماد مشتری را بدست می آورید. به عنوان مثال، وقتی مشتری لباسی از شما خریداری می کند، دمای مناسب شستشو و چگونگی نگهداری از جنس پارچه اش را به او آموزش دهید. این اطلاعات اضافی هستند؛ اما برای مخاطب شما بسیار منفعت دارد.
کلمات تاثیر گذار و هوشمند که برای رسیدگی به اعتراضات هستند.
برخی کلمات هوشمند و تاثیرگذار برای رسیدگی به اعتراضات مشتری هستند که باعث آرامش، رضایت و افزایش اعتماد او می شوند.
-
نمی دانم
کلمه “نمی دانم” در پاسخ به سوال مشتری، به صداقت و شفافیت شما در ارتباط با مشتری اشاره می کند. استفاده از این کلمه نشان می دهد شما از اعتراف به اینکه همه چیز را نمی دانید، ترسی ندارید. مخصوصا اگر این عبارت را در کنار عبارت “به شما اطلاع خواهم داد” استفاده کنید باعث می شود که مشتری کامل حس کند شما مایلید به او کمک کنید.
-
یا
استفاده از کلمه “یا” در مکالمات، باعث ایجاد دو یا چند گزینه برای مشتری می شود. نتیجه چنین کلماتی این است که مشتری به جای اینکه صرفا گزینه های موجود را رد کند، بین گزینه های ارائه شده انتخاب داشته باشد.
-
بهبود یافته است
محصولات و خدمات باید به طور مداوم با ترجیحات و نیازهای مشتریان همسو شوند. استفاده از اصطلاح “بهبود” این امکان را فراهم می کند تا بر پیشرفت های ایجاد شده و برتری نسخه های جدید نسبت به نسخه های قبلی تاکید شود.
کلمات تاثیرگذار فوری که برای شکل گیری معاملات هستند.
برخی کلمات خاص، آنقدر تاثیرگذار هستند که می توانند در همان لحظه اول، تصمیم مشتری را به نفع شما تغییر دهند. نمونه های زیر، برخی از آنها هستند.
-
رایگان
یکی از متقاعد کننده ترین کلمات فروش، واژه “رایگان” است. ارائه بخشی از خدمات یا مزیت اضافی به صورت “رایگان” می تواند هزینه را کاهش داده و در عین حال ارزش درک شده پیشنهاد شما را افزایش دهد.
-
ذخیره کنید
مشتریان همواره به دنبال راههایی برای صرفهجویی در هزینه ها، زمان یا منابع خود هستند. ارائه یک پیشنهاد مشخص و جذاب که این نیاز آن ها را برطرف کند، می تواند به ایجاد یک رابطه پایدار با مشتری منجر شود.
-
عجله کنید
با ارائه یک پیشنهاد ویژه با مدت زمان محدود، مشتریان بالقوه را به اقدام سریع ترغیب نمایید. این رویکرد، حس فوریت ایجاد کرده و احتمال خرید آن ها را افزایش می دهد.
کلمات تاثیر گذاری که مشتری را به سمت خرید ترغیب می کنند.
با انتخاب هوشمند کلمات، مشتری را متقاعد کنید که به محصول یا خدمت شما نیاز دارد. چنین واژه هایی مزایا و ویژگی کالا را برجسته می کنند و مخاطب را به سمت خرید سوق می دهند.
-
اختصاصی
کلیدواژه های فروش مانند «انحصاری»، «نادر» یا «نسخه محدود» این تصور را ایجاد می کنند که پیشنهاد شما منحصر به فرد است و هر فردی نمی تواند به آن دسترسی داشته باشد.
-
ساده / آسان
هر چقدر که فرایند جذب مشتری، استفاده از محصول، خدمت و پشتیبانی خودتان را آسان تر و ساده تر در نظر بگیرید، تجربه کاربری را برای مشتری بهبود می بخشید و او تمایل بیشتری برای ارتباط با شما پیدا می کند.
-
بدون ریسک
اصطلاح “بدون ریسک” به عنوان تضمینی برای مشتریان عمل می کند که بدانند چیزی را از دست نمی دهند، به خصوص زمانی که برای یک نسخه آزمایشی یا نسخه رایگان ثبت نام می کنند.
جمع بندی؛
کلمات تاثیر گذار در فروش، همان کلید واژه های طلایی هستند که توجه و اعتماد مشتری را جلب می کنند. با شناخت و استفاده هوشمندانه چنین عبارات کلیدی، احساسات مخاطب را تحریک کنید و تصمیم او را به سوی خرید محصول یا خدمت سوق دهید. کلمات قدرتمند برای موفقیت در فروش به چند دسته از جمله، کلمات مثبت، کلمات متقاعد کننده، کلمات تاثیرگذار قوی، کلمات برای رسیدگی به اعتراضات، شکل گیری معاملات و ترغیب به خرید، تقسیم بندی می شوند. از مهم ترین آنها می توان به کلیدواژه های رایگان، تخفیف محدود، نام مشتری، جشنواره خرید، گارانتی و… اشاره کرد.
منبع: