خودت رو بشناس، رشد کن، با حامی اندیش | تخفیفهای ویژه برای رشد بینهایت
آنچه در این مطلب، مطالعه میفرمایید:
Toggleمرکز کوچینگ و شخصیت شناسی » مقالات » شخصیت شناسی در فروش
شخصیت شناسی در فروش، ابزار و مهارتی است که به شما کمک میکند تا از نوع تفکر، نیازها و دغدغههای مشتری، موارد حائز اهمیت برای مشتری و رفتارهایی که باعث رنجش آن میشود را بهتر و با صرف زمان کمتری بیاموزید. با شخصیت شناس MBTI میتوانید یک حرفهای شوید، میزان فروش و از همه مهمتر محبوبیت خود را افزایش دهید و با دید کامل از شخصیت شناسی در فروش فاصله زیادی با رقبایتان ایجاد کنید. چنانچه نسبت به انجام تست mbti تمایل دارید میتوانید از طریق آکادمی پریسا احمدی منش اقدام کنید. اگر تمایل به شرکت در دوره شخصیت شناسی mbti و کوچینگ در مشهد به صورت حضوری و غیر حضوری در سایر شهرستانها دارید میتوانید از طریق شماره تماس زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند. تلفن تماس: ۰۹۰۵۴۳۵۶۲۱۵ با شرکت در دوره آموزش شخصیت شناسی MBTI استاد پریسا احمدی منش از مزایای زیادی بهرهمند خواهید شد. اگر بخواهیم به مزایای این دوره بپردازیم میتوانیم به:
آکادمی استاد احمدی منش به عنوان تنها آکادمی هیبریدی برگزار کننده دوره کوچینگ و شخصیت شناسی در ایران دورههای شخصیت شناسی برای شما برگزار خواهد کرد؛ علاوه بر دوره معرفی شده با مشاهده دوره شخصیت شناسی رایگان میتوانید با مباحث پایه و ابتدایی این حوزه نیز آشنا شوید.
شخصیت شناسی در فروش، اولین اصل برای درآمد بیشتر شخصیت شناسی MBTI در مباحث مدیریت بازاریابی و فروش کاربردهای زیادی دارد و بیشترین کاربرد در مباحث فروش در حوزه مذاکره با مشتریان و همچنین بحث CRM یا مدیریت ارتباط با مشتریان است. اگر اطلاعات کافی از شخصیت شناسی MBTI ندارید میتوانید در صفحه شخصیت شناسی mbti اطلاعاتی را که نیاز دارید دریافت کنید. همه ما به نوعی فروشنده هستیم چون در هر جایگاه و سمتی همواره در حال ارائه داشتههای خود به دیگران هستیم. دنیای کسب و کار امروزه همواره در معرض تحولات قرار دارد و هر روز بیش از پیش رقابت بر سر بهتر بودن به وجود میآید. در شرایطی که خریداران و مشتریان قدرت انتخابهای فراوانی دارند، مدیران، صاحبان کسب و کار و هر فروشندهای که با مشتری در ارتباط است نیاز به مهارتهای ویژهای دارد که بتواند خود را از رقبا متمایز کند و میزان فروش خود را افزایش دهد. مصرفکنندگان امروزه صرفاً به دنبال خرید یک کالا نیستند. آنها در عین حال میخواهند نیازهای خود را برطرف و مسائل و مشکلاتشان را حل کنند. از آنجایی که بخشی از این نگرش با توجه به شخصیت درونی فرد شکل میگیرد، مهارت شخصیت شناسی در فروش و بررسی شخصیت مصرفکنندگان اهمیت مییابد. امروزه تقسیمبندی مصرفکنندگان بر اساس خصوصیات شخصیتی، یکی از روشهای طبقهبندی مشتریان در بازاریابی به شمار میرود. شخصیت شناسی MBTI ابزار و مهارتی بسیار کاربردی و اثر بخش جهت شناخت ویژگیهای شخصیتی مشتری و مخاطب شما است که این شناخت و آشنایی میتواند فروش شما را چند برابر بیشتر کند و تحولی نوین در سازمانتان به وجود آورد.
شخصیت شناسی در فروش به شما میآموزد که قبل از مشتری، اول به خود بپردازید به این معنی که به لحاظ تیپ شخصیتی، نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید و نسبت به برطرف کردن نقاط ضعف خود اقدام کنید و با تقویت نقاط مثبت خود تحولات مثبتی در فروش خود به وجود آورید. سپس در حوزه مشتری مداری، نیازهای پنهان مشتری را که ممکن است بر زبان نیاورد، بشناسید و آنها را برطرف کنید که این امر منجر به افزایش میزان رضایت مشتریان خواهد شد. با توجه به شخصیت شناسی در فروش باید بر اساس تیپ شخصیتی مخاطب خود، مذاکرات حرفهای انجام دهید تا در فرایند متقاعد سازی موفقتر باشید. اختلافات و سوتفاهمهای پیش آمده با مشتریان را مدیریت کنید و علت تفاوت رفتارها را درک کنید روابط خود را با مشتریان بهبود داده و آنان را به مشتری وفادار تبدیل کنید. با آنالیز شخصیت مشتریان سریعتر و بهتر به نتیجه مدنظر برسید.
اگر شما فکر میکنید که آدمها شخصیتی یکسان دارند و همه طرز نگاهها یکسان است، سخت در اشتباهید و برای شخصیت شناسی در فروش به دید درستی نرسیدهاید و به احتمال زیاد در فروش با شکست روبرو خواهید شد؛ چرا که هر فردی با یک تیپ شخصیتی به دنیا میآید و نباید انتظار داشت تیپ شخصیتی مشتری، شبیه به ما باشد. از کاربردهای شخصیت شناسی در فروش میتوان به این موضوع اشاره کرد که بعضی مواقع که یک نفر زیاد صحبت میکند یا فرد دیگری نسبت به قوانین خیلی حساس است، برای یک مشتری امنیت و گارانتی و ضمانت بسیار مهم است برای مشتری دیگر طرز برخورد فروشنده از اهمیت بالاتری برخوردار است، برخی مشتریان زود رنج هستند و برخی دیگر بسیار به جزئیات میپردازند. تمام اینها از ویژگیهای تیپ شخصیتی فرد ناشی میشود و لازمه تسلط به این موضوع یادگیری شخصیت شناسی در فروش است؛ به عنوان مثال یکی از ابعاد 4 گانه در شخصیت شناسی MBTI (بعد اول) مبحث درونگرایی و برونگرایی است که در زیر به اختصار به آن میپردارزیم
برای موفقیت در شناخت شخصیت مشتری میبایست با تیپهای شخصیتی آنها به خوبی آشنا باشید و نحوه تعامل با هر یک از تیپهای شخصیتی را به خوبی بیاموزید. در ادامه به معرفی تیمهای شخصیتی شاخص در مشتریها خواهیم پرداخت.
این مشتری به دنبال خدمات و محصولاتی است که در کنار برطرف کردن نیازش خاص و منحصر به فرد باشد. برای جلب توجه این نوع از مشتری فرصت کمی دارید و در نظر داشته باشید که انتخاب کردن میان چند گزینه برای این مشتریها دشوار است.
چگونگی رفتار:
مشتریانی که تخفیف برای آنها اهمیت بالایی دارد همیشه به دنبال سود بیشتر هستند. اگر میزان تخفیف شما بیشتر باشد اشتیاق این افراد برای خرید از شما بیشتر خواهد بود. ممکن است در تعامل با این شکل از مشتری با مشکلاتی مواجه شوید اما با به دست آوردن اعتمادشان تبدیل به مشتری وفادار شما خواهند شد.
چگونگی رفتار:
مشتریان سخت پسند پیش از اقدام به خرید سعی میکنند در رابطه با محصولی که قرار است برای آن هزینه پرداخت کنند اطلاعات کافی کسب کنند. در مواجه با این نوع از مشتری باید قادر به ارائه اطلاعات کافی و کامل در رابطه با محصول باشید. نظر سایر مشتریهای شما برای این افراد بسیار اهمیت دارد و گاها علت خرید آنها از شما است.
چگونگی رفتار:
در ابتدا لازم است بدانیم که اغلب ما تعبیرات اشتباهی در مورد درونگرایی و برونگرایی داریم. پس لطفاً به این نکته دقت کنید که درونگرا و برونگرایی مستقیماً با نحوه تامین انرژی شخص ارتباط دارد. ترجیح افراد درونگرا این است که انرژی خود را در تنهایی شارژ کنند؛ اما افراد برونگرا انرژیشان، از طریق با دیگران بودن و ایجاد ارتباط اجتماعی، تامین میشود، البته مبحث درونگرایی و برونگرایی یک مبحث گسترده است؛ اما در اینجا فقط نکتهای جهت فروش به این افراد پیشنهاد میکنم. برونگراها اطلاعات شخصی خود را به راحتی با دیگران در میان میگذارند؛ اما درونگراها خصوصیتر عمل میکنند و اطلاعات شخصی خود را با دیگران در میان نمیگذارند؛ پس میتوان نتیجه گرفت که در فرایند فروش، پرسیدن یک سوال شخصی از فرد درونگرا، میتواند باعث ناراحتی او شود و احتمال اینکه وی را از خرید از شما منصرف کند، وجود دارد؛ به عنوان مثال کافیست شما از یک فرد درونگرا بپرسید که متولد کدام شهر است! متاهل است یا مجرد! چند ساله است! شاید به سوال شما جواب بدهد؛ اما از لحاظ شرایط احساسی بسیار معذب شده و ارتباط موثر مختل میشود و فرایند فروش تحت تاثیر منفی قرار میگیرد. حالا فرض کنید همین سوال که برای فرد درونگرا نامناسب بود را از یک برونگرا بپرسید و خواهید دید که با حس خوب و با کمال میل، به شما کاملاً توضیح میدهد و حتی خیلی توضیحات بیشتر هم خواهد داد؛ پس یکی از رموز مهم موفقیت شخصیت شناسی در فروش است. علم بازاریابی میگوید که افراد بر اساس احساس تصمیم گیری میکنند و با منطق توجیه میکنند.
در این مقاله یک مثال جزئی از تیپ اول در شخصیت شناسی MBTI (درونگرایی در مقابل برونگرایی) ذکر شد و به تمام ابعاد آن و همچنین به سایر ترجیحات شخصیتی پرداخته نشد. لازم است بدانید بر اساس تیپ دوم MBTI، مشتریان حسی در مقابل مشتریان شهودی قرار دارند. بر اساس تیپ سوم، مشتریان احساسی در مقابل مشتریان فکری قرار میگیرند. و بر اساس تیپ چهارم، مشتریان منظم در مقابل مشتریان ساختارمند قرار میگیرند. که هر کدام از آنها، نیازها، رفتارها و ویژگیهای شخصیتی کاملاً متفاوتی دارند. اگر تمایل دارید بطور جامع با این مبحث آشنا شوید میتوانید در دوره جامع شخصیت شناسی MBTI شرکت نمایید. به این دلیل که این اشخاص با توجه به قوانین مشخص کار میکنند، ثابت قدم بوده و میتوان روی آنها حساب کرد. آنها دوست دارند به سنتها بها دهند و به همین دلیل به نهادهای موجود، توجه شایسته دارند. هر چند در روابط خود ثابت قدماند، برای آنها زندگی احساسی و اجتماعی به اندازه سایر جنبههای زندگیشان مهم نیست و توجه زیادی به زندگی احساسی و اجتماعی خود ندارند. این اشخاص در داوری نسبت به دیگران راحت هستند و به راحتی از دیگران انتقاد میکنند. افرادی منظم بوده و از نظم و انضباط فراوانی برخوردارند. آنها اجتماعی، صریح و دوستانه هستند. شناختن آنها اغلب آسان است، زیرا آنچه را که میبینید، همان هستند.
تمامی حقوق برای مرکز کوچینگ و شخصیت شناسی حامی اندیش محفوظ است.
سئو و پشتیبانی سایت: آژانس دیجیتال مارکتینگ حافظ
11 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
سلام، ممنون از دوره خوب و مفیدتون
سپاس فراوان
شخصیت شناسی در فروش واقعا باعث درامد بیشتر میشه؟
سلام ممنون از مطالب بسیار مفید
سپاسگزارم خانم سالاری عزیز
این مطالب به من کمک کرد تا در کسب وکار خودم فروش بیشتری داشته باشم
سپاسگزارم از همراهی شما
من این مقاله رو اول از طریق صفحه لینکدینتون آشنا شدم و بعد از اون مشتاق شدم که مطلب کامل اون بخونم که متوجه شدم چه تصمیم درستی گرفتم
ممنون از شما
چقدر عالی و ممنون بابت درج دیدگاه
شخصیت شناسی در فروش خیلی میتونه کمک ساز باشه چه حضوری و غیرحضری چون تایپ شخصیتی افراد رو اموزش دیدی و طبق همون صحبت میکنی باهاشون بی نظیر هستش این دوره
بله دقیقا همینطور است