کوچینگ تیم فروش، واکسن کسبوکار شما
کوچینگ تیم فروش واکسن شما در دوران رکود اقتصادی و نویدبخش شکستن رکوردهای دست نیافتنی در بازار است.
آرزو دارید بازاریابان شما از همتایان خود بهتر عمل میکنند و با هماهنگ شدن با اهداف کسبوکار وقت بیشتری را صرف موفقیت میکنند.
دوست دارید کارمندان بدون هیچ قید و اجباری تلاش مداوم و خستگیناپذیر از خود نشان دهند، رکودهای فروش را جابهجا کنند و به پیروزیهای تیم خود افتخار کنند.
این بهشت رویایی محقق نمیشود، مگر با حضور کوچینگ تیم فروش.
کوچینگ تیم فروش چقدر موثر است؟
هرگاه نام کوچ مطرح میشود، رقابتهای هیجانانگیز توپ و تور به ذهن خطور میکند. ولی امروزه دیگر رهبران پیشرو در بازار نهفقط با کوچینگ فروش ناآشنا نیستند؛ بلکه به نتایج آن ایمانی راسخ دارند.
پژوهشها نشان میدهد، ۷۶ درصد سازمانها موافق هستند که کوچینگ فروش یک استراتژی ارزشمند و غیرقابل جایگزین برای موفقیت بهویژه در دوران رُکود اقتصادی است. لیکن تنها ۲۵ درصد همین شرکتها بدون کوچینگ تیم فروش وارد کارزار تجارت میشوند.
علت این امر، عدم شناخت فواید مربیگری تیم فروش است. چرا که شرکتهایی که مربیگری تیم فروش را در بطن سازمان خود پذیرفتهاند و به شیوه درستی آن را اجرا میکنند، از رشد ۹ درصدی عملکرد فروش خود مسرور و راضی هستند.
مربیگری تیم فروش بدون بلوغ و پختگی مربیها چندان نتیجهای در پی ندارد و نباید تنها با تکیه بر آگاهی از تاثیرات کوچینگ بهدنبال نتایج درخشان بود. برای سنجش کیفیت کوچینگ فروش در تیم نیاز به روشهای ارزیابی تخصصی بابت انتخاب کوچ حرفهای دارید.
مربیگری تیم فروش هرگز تا کنون از چنین اهمیتی برخوردار نبوده و اینک زمان شما است که با شناخت تاثیرات کوچینگ تیم فروش به چرخدندههای زنگ زده تجارت خود جانی دوباره ببخشید.
مقاله پیشنهادی : مهارت های پایه کوچینگ چیست ؟
پیشنهاد عالی : تست شخصیت شغلی mbti
مقاله پیشنهادی : کوچینگ فروش چیست ؟
تولد رهبران واقعبین
برای ایجاد تعهد در فروشندگان باید ابتدا به تحلیل ذهنیت رهبران و مدیران فروش پرداخت. هر رهبری در تیم باید درک درستی از محدودهٔ توانایی و ظرفیتهای اعضای تیم فروش داشته باشد.
البته مدیران برای رشد مهارتها و عملکرد اعضاء تلاش درخور ستایشی انجام میدهند؛ ولی وقتی نتایج ناموفق فروشندگان خود را بررسی میکنند، بهسرعت دلسرد شده و احساس میکنند که کمکاری صورت گرفته است. کوچینگ تیم فروش در همان وهله اول با تکیه بر مهارت آگاهی و تعهد به رهبران کمک میکند تا نگاهی واقعبینانه و علمی نسبت به تواناییهای تیم خود داشته باشند.
دوستان حرفهای در تیم فروش حرفهای
کوچینگ تیم فروش فرصتی برای ایجاد ارتباط عمیقتر با تیم بازاریابی و تعمیق رویکردهای انسانی در آن است. بحرانهای اقتصادی بهویژه با شیوع کرونا موجب رُکود چشمگیر نرخهای فروش شده که علاوهبر بر هم زدن ترازهای مالی موجب ویرانی شخصیت حرفهای و کاهش کارایی و عملکرد تیم فروش میشود.
مربیگری تیم فروش به تقویت اعتمادبهنفس تیمی منجر میشود و کیفیت هماهنگی و همکاری آنها را در بهترین سطح حفظ میکند.
استراتژیهای نو برای دنیای جدید
سرانجام دوران شیوع کرونا نیز با وجود انواع واکسنها از تبوتاب خواهد افتاد و شما نیز همچون رقبا باید آماده برداشتن خیزهای بلند برای حفظ سهم خود در بازار و حتی تصاحب قلههای جدید باشید.
رشد تقاضای جهانی و علایم بهبود اوضاع اقتصادی شیپور آغاز نبردی است که شما را به میدان مبارزه فرا میخواند و خوب میدانید که فروشندگان و بازاریابان باید در خط مقدم این نبرد قرار گیرند.
این دوران گذار از کرونا نگرش بشر به زندگی و اقتصاد را متحول کرده و شاهد رشد بیسابقه پروژههای دورکاری و افزایش ضریب نفوذ اینترنت در زندگی شخصی هستیم.
بنابراین چگونگی آمادهسازی تیم فروش برای مقابله با استراتژیهای رقبا و پیشبینی رفتار مشتریانی که ذائقه و توقع آنها بهنحو چشمگیری تغییر کرده، امر بسیار مهمی است. کوچینگ تیم فروش با ارزیابی نقاط فشار بر خط مقدم تجارت و تحلیل پتانسیل کارمندان، شما را برای نصب پرچم پیروزی بر قلههای جدید مهیا میکند.
درک عمیق سبکهای رفتاری
در فضای اقتصادی امروز تحقق درآمد بیشتر به همراه حفظ انگیزه کارمندان با کیفیت خودآگاهی رابطه تنگاتنگی دارد. کوچینگ تیم فروش با شناسایی و درک سبک رفتار افراد در مقابل هم و مشتریان بهوضوح نشان میدهد که چگونه میتوان یک رابطه عمیق مبتنی بر اعتماد متقابل ایجاد کرد.
اغلب مدیران فروش تصور میکنند که هر آنچه برای آنها مفید است برای دیگران نیز مفید است. ولی مربیگری تیم فروش به آنها نشان میدهد، آنچه که برای شخصی انگیزهبخش و محرک است میتواند در فردی دیگر عاملی بیتاثیر یا محرکی معکوس باشد.
مدیر یا مربی، نقش من چیست؟
ایجاد تعادل بین نقشهای ضروری در تحکیم جایگاه تجارت و بازسازی تیم فروش از وظایف مهم رهبران است. موضوعات و چالشهای این تغییر نقشها میتواند علاوه بر اینکه تمام توان شما را مستهلک کند به سرگردانی شما بیانجامد.
کوچینگ تیم فروش راه عبور از این گذرگاه حساس را به شما میآموزد و شما بهخوبی خواهید دانست که چگونه تعادل بین نقشهای کوچ یا مدیریت را حفظ کنید.
کشف موانع کوچینگ تیم فروش
تاکنون متوجه شدید که کیفیت کوچینگ تیم فروش برگ برنده شما برای رشد فزاینده و مهمترین معیار برای حفظ کیفیت و بهرهوری فروشندگان است.
درحقیقت شما باید بهنحوی پذیرای حضور کوچینگ در تیم فروش باشید که اثرات آن با گذشت ایام قابل تفکیک از فرهنگ سازمانی شما نباشد. رویکردهای کوچینگ تیم فروش با رفع موانع، پشتیبانی لازم را به قدر لازم و در زمان مناسب از طریق رویکردهای تنظیم شده به فروشندگان شما میرساند. در این صورت نام کسانی که حقیقتا شایسته تقدیر هستند، در جدول برندگان میدرخشد.
تحلیل کوچها از تیم فروش به شما خواهد گفت چه مشکلاتی در کاهش کیفیت و کمیت جلسات کوچینگ مؤثر هستند یا چه عادتها و رویههای غلطی مانع تسریع در بهبود عملکرد تیم بازاریابی هستند.
مربیگری تیم فروش لزوما نباید توسط کوچهای مستقل انجام شود. شما بهعنوان کارآفرین باید بتوانید در سه نقش مدیر، رهبر و کوچینگ تیم فروش بدرخشید. پس شناخت اهمیت هر کدام از این سه نقش و چگونگی تاثیر آنها بر تیم بازاریابی از اهمیت بهسزایی برخوردار است.
بهجرأت میتوان گفت نتایج چشمگیر مربیگری تیم فروش در روندی مداوم که بر تقویت اعتمادبهنفس و استقلال در هر گوشه از سازمان فروش شما موثر است. این تحول عمیق نهتنها حساب بانکی شما را معتبرتر میکند؛ بلکه به رضایت مشتریان شما نیز منجر خواهد شد.
مقاله پیشنهادی : آزمون mbti چیست
پیشنهاد عالی : دوره شخصیت شناسی mbti – غیرحضوری
About پریسا احمدی منش
مربی تخصصی کوچینگ و شخصیت شناسی ،مشاور توسعه فردی و شغلی [ پیج اینستاگرام P_AhmadiManesh ]
More Posts by پریسا احمدی منش
دیدگاهتان را بنویسید